CASE STUDY – Szczekanie na dzieci

hero

Jeżeli pies szczeka na podbiegające do niego dzieci, może to oznaczać, że jest bardzo wrażliwy na gwałtowny i szybki ruch. Być może wynika to z jego rasy i predyspozycji – np. jeśli jest stworzony do zaganiania zwierząt. Jak poradzić sobie w takiej sytuacji?

W tym odcinku Piotr będzie trenował z Szajbą, ośmiomiesięczną suczką, która szczeka na biegające w pobliżu dzieci. Zobaczcie, co o tym problemie mówi jej właścicielka Kasia i jak zmierzyć się z tym wyzwaniem.

DO TRENINGU BĘDĄ POTRZEBNE:

  •  2 miski

ĆWICZENIA DLA SZAJBY:

  1. Szajba poznaje strefę bezpieczeństwa.
  2. Szajba uczy się kojarzyć obecność dzieci z czymś miłym.
  3. Szajba stopniowo zmniejsza odległość pomiędzy nią a bawiącymi się dziećmi.

 

 

case study jak oduczyć psa szczekania na dzieci

SZAJBA POZNAJE STREFĘ BEZPIECZEŃSTWA

Kiedy dzieci bawią się, skaczą i biegają, Szajba powinna znajdować się w tzw. strefie bezpieczeństwa, czyli w miejscu, w którym będzie się czuła bezpiecznie i jednocześnie będzie mogła obserwować bawiące się dzieci – np. za bramką w drzwiach.

Należy zatem przygotować dla niej bezpieczny kącik, najlepiej w innym pokoju. W drzwiach powinno się zainstalować bramkę, a w pomieszczeniu ustawić klatkę, do której – w razie potrzeby – zwierzę będzie mogło wejść.

jak oduczyć psa szczekania na dzieci 2

SZAJBA UCZY SIĘ KOJARZYĆ OBECNOŚĆ DZIECI Z CZYMŚ MIŁYM

Teraz musimy sprawić, aby obecność dziecka znajdującego się w pobliżu kojarzyła się Szajbie z czymś miłym. W tym ćwiczeniu Piotrowi pomaga Wojtek. Na początku ustawiają miski w różnych miejscach i kolejno do każdej z nich Wojtek wrzuca przysmaki. W ten sposób Szajba zaczyna kojarzyć obecność dziecka z czymś miłym. Następnie Piotr z Wojtkiem wydają psu komendę „siad!” i nagradzają go przysmakiem. Z czasem Wojtek zaczyna trenować i nagradzać Szajbę samodzielnie.

jak oduczyć psa szczekania na dzieci 3

SZAJBA STOPNIOWO ZMNIEJSZA ODLEGŁOŚĆ POMIĘDZY NIĄ A BAWIĄCYMI SIĘ DZIEĆMI

W tym ćwiczeniu dzieci wraz z opiekunką bawią się w wyznaczonej przestrzeni. Piotr trenuje z Szajbą, zachowując dość dużą odległość od dzieci. Trener wykorzystuje dwie umiejętności psa – siad i przywołanie. Kiedy Szajba jest spokojna, Piotr nagradza ją smakołykiem.

Zabawy dzieci stopniowo stają się coraz bardziej dynamiczne, a Piotr stara się trenować z Szajbą coraz bliżej. Kiedy jest spokojna – nagradza ją smakołykiem.